INFOBASE – ULKOMAINONTAA VUOSIKYMMENTEN KOKEMUKSELLA

14.9.2017

ulkomainontaa

 

Olet varmaan joskus huomannut pääväylien varsille sekä yritysalueiden ja kauppakeskusten läheisyyteen sijoitetut logokimaralla varustetut näyttävät mainostornit?

Kyse on Infobase-ulkomainostorneista, joiden historia ulottuu aina vuoteen 1998. Tuolloin Vantaan kaupunginjohtaja Erkki Rantala ideoi yhdessä yrityspalvelujohtaja Jouko Pöyhösen kanssa ratkaisua kaupunkia kohdanneeseen ongelmaan. Haasteena oli, kuinka Vantaan pääväylien varsilla sijaitsevia yritysalueita ja niillä toimivia yrityksiä pystyttäisiin tuomaan paremmin ihmisten tietoisuuteen.

Pitkän pohdinnan jälkeen syntyi ajatus korkealle ylväästi nousevasta mainostornista. Tornin avulla alueella liikkuvat ja sen ohi ajavat ihmiset saisivat yhdellä silmäyksellä tietoa alueella sijaitsevista yrityksistä. Samalla tornit ohjaisivat tiellä liikkuvat ihmiset vaivattomasti näiden yritysten luo.

Päävastuu uuden ulkomainostornin suunnittelusta annetiin professori arkkitehti SAFA Juhani Pallasmaalle. Pallasmaa suunnitteli teräsputkesta valmistetun näyttävän, mutta ovaalin muotonsa ansiosta siron ja tunnistettavan tornin yltämään sijoituspaikastaan riippuen jopa kahdentoista metrin korkeuteen.

Infobase-ulkomainostorni oli syntynyt.

Haluatko lisätietoa mainostornien ulkoasusta ja sijoituspaikoista? Kaikkien toteutettujen tornien kuvat löytyvät osoitteesta www.infobase.fi.

Aiheet: Infobase, historia, ulkomainonta, Vantaa

Infobase Towers Oy on yritys- ja teollisuusalueiden sekä kauppakeskusten ulkomainontaan erikoistunut 100 % suomalainen yritys.

  

Tags: